【パークスアソシエイツ社調査報告】消費者の選択:有料テレビとオーバーザトップ

【調査レポートのサマリー】
2019年8月発行

米国調査会社パークスアソシエイツ社(Parks Associates)の調査レポート「消費者の選択:有料テレビとオーバーザトップ」は、オーバーザトップと有料テレビの購入における消費者の道筋を明示している。様々なサービスの採用や、有料テレビやOTT動画の購入において、それ以外にもどの程度検討しているかについて述べている。コンテンツサービス、サービスレベル、ユーザ体験、機能性などの意思決定の要因や消費者の期待について記載している。ミレニアル世代とその他の年齢層などの様々な消費者セグメントを比較し、その類似性や差異についてや、サービスプロバイダがどのようにアプローチすべきかについても述べている。

This study explores the process that consumers go through when purchasing OTT and pay-TV services. It examines adoption of various services and the degree to which pay TV and OTT video complement or compete with each other in purchase considerations. It evaluates decision criteria and consumer expectations, including content offerings, service tiers, user experience, and features. The study also compares different consumer segments, including millennials and other demographic groups, to understand their similarities, differences, and how service providers can best reach them.

パークスアソシエイツ社(Parks Associates)は、1986年創設の米国の調査会社です。様々な産業分野の調査レポートを出版、ワークショップを主催し、毎年コンファレンスを行っています。ブロードバンドやホームネットワーキングなどの分野では実績があります。

■ 調査レポート ■

消費者の選択:有料テレビとオーバーザトップ
The Buyer’s Journey – Pay TV vs. OTT
出版社:パークスアソシエイツ社(米国)
出版年月:2019年8月
http://www.dri.co.jp/auto/report/parks/pkptvott.html

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http://www.dri.co.jp/auto/report/parks/index.html

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提供元: ドリームニュース